Tuesday, August 11, 2009

Politik damai

Salam Kamunting(dedikasi sepanjang masa buat mangsa dan keluarga mangasa akta ISA yang kejam)

Byk konflik yg berlaku dan kebenaran tidak pula ditunjukan di media . Sy mengucapkan sekali lagi salam kerana sy tidaklah mempunyai ilmu yg luas sgt tetapi sy sedar akn tnggjwb yg kita harus pikul bersama iaitu memartabatkan agama Islam .Saya rasa elok dikongsi beberapa persoalan dan jawaban

1)Bila islam akn berdaulat d Malaysia dan bagaimana??

Bila itu janji Allah.Dunia itu terlalu dekat dan akhirat tidak jauh.Cukuplah seorang mukmin iaitu keyakinan d hatinya.Maka tiadalah jalan utk perjuangan ini tanpa kehadiran mukmin dan para ulama serta tuan guru yg bertaqwa.

Bangsa Melayulah yg akn memenangkan agama islam d malaysia .Melayu adalah kekuatan islam . Yang memenangkan islam d Malaysia adalah Melayu PAS,UMNO dan semua Melayu.

Kemudianya adlh undi bukan Islam (musyrikin) .Di negara kita ini ada sekelompok bukan islam yg terpesona dengan islam dan kecewa dengan sistem lain yg akn membantu islam.Ramaikah? Mungkin,tetapi ia mungkin diimpikan daripada mereka melebihi harapan kepada umat Melayu sendiri.

Kita juga undi umat islam yang ramai .Islam didaulatkan oleh umatnya jua.Tiada dalam sunnah Allah golongan bukan islam menjadi pendukung kemenangan sebelum umat islam sendiri.Mereka hanya sekadar membantu.

Saya juga ingin menyentuh tntng kerajaan perpaduan dan harap tidak dipersalahkan olh sesetengah pihak.

Saya tidak kata PAS akn bertambah kuat selepas berdamai dgn UMNO.Saya hanya kata 'mungkin' akn bertambah kuat.Pandai-pandailah tuan guru kita membawa diri.

UMNO tidak akn rugi jika PAS kuat.UMNO hanya akn rugi jika mereka semakin jauh daripada islam.PAS untuk UMNO dan PAS untuk islam juga.

Bagaimana dgn PKR ?? tidakkah kita dianggap pengkhianat rakyat ? Kita pengkhianat rakyat ?

Saya yakin PKR tidak akn dipinggirkan.Silap besar jika PAs meminggirkan PKR. Tetapi salah lebih besar jika PKR meminggirkn islam.Jiak PKR meminggirkn kepentingan islam,PKRlah yang mengkhianati PAS.

saya hanya faham PAS berkerjasama dgn PKR adalah krana jika dberi kuasa bersama,PKR akn memberi ruang lebih besar dan selesa untuk memperjuangkan islam dan menyekat usaha-usaha membantutkan laluan kpd islam.

Satu lagi ialah UMNO datang dgn tawaran yg baik dan tidak pernah dicadangkan.UMNO datang kerana mereka lemah dan mereka mengakui kita semakin kuat ! .Tawaran UMNO di dalamnya ada madu.Di dalamnya juga ada racun.

konklusinya ialah PAS hanya setia pada satu iaitu Islam.Selagi Islam ,PAS tidak akn mengkhianat pada rakyat kecuali rakyat lari daripada islam.Maka jangan kata PAS khianat.yang khianat adalah rakyat.

Salam dr sy cawe





No comments:

Post a Comment